Legitymacja osoby niepełnosprawnej
Kod RWA:
PZON 3
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek o wydanie legitymacji dokumentującej niepełnosprawność / legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawności - oryginał (według wzoru stanowiącego załącznik do karty)
-
Kserokopię ostatniego prawomocnego orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność / stopień niepełnosprawności - oryginał do wglądu
-
Fotografię o wymiarach 35 mm x 45 mm odzwierciedlającą aktualny wizerunek osoby, której wniosek dotyczy.
Miejsce złożenia dokumentów:
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
ul.Widnichowska 20,
07-300 Ostrów Mazowiecka
od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00-15.00
Opłaty:
Postępowanie wnioskowe dotyczące wydania legitymacji o niepełnosprawności jest bezpłatne.
Termin i sposób załatwienia:
W ciągu miesiąca, w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 roku w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 857)
Tryb odwoławczy:
Nie służy odwołanie.
Inne informacje:
-
Wniosek składa osoba zainteresowana/ rodzic/ opiekun prawny/ pełnomocnik/ osoba upoważniona.
-
Na wniosek osoby zainteresowanej/ rodzica/ opiekuna prawnego/ pełnomocnika/ osoby upoważnionej umieszcza się na legitymacji symbol przyczyny niepełnosprawności lub stopień niepełnosprawności.