Legitymacja osoby niepełnosprawnej

Kod RWA:

PZON 3

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie legitymacji dokumentującej niepełnosprawność / legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawności - oryginał (według wzoru stanowiącego załącznik do karty)

  2. Kserokopię ostatniego prawomocnego orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność / stopień niepełnosprawności - oryginał do wglądu

  3. Fotografię o wymiarach 35 mm x 45 mm odzwierciedlającą aktualny wizerunek osoby, której wniosek dotyczy.

Miejsce złożenia dokumentów:

Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności

ul.Widnichowska 20, 
07-300  Ostrów Mazowiecka
od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00-15.00

Opłaty:

Postępowanie wnioskowe dotyczące wydania legitymacji o niepełnosprawności jest bezpłatne.

Termin i sposób załatwienia:

W ciągu miesiąca, w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 roku w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 857)

Tryb odwoławczy:

Nie służy odwołanie.

Inne informacje:

  1. Wniosek składa osoba zainteresowana/ rodzic/ opiekun prawny/ pełnomocnik/ osoba upoważniona.

  2. Na wniosek osoby zainteresowanej/ rodzica/ opiekuna prawnego/ pełnomocnika/ osoby upoważnionej umieszcza się na legitymacji symbol przyczyny niepełnosprawności lub stopień niepełnosprawności.