Przekazanie nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd

Kod RWA:

GN 2

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek jednostki organizacyjnej o ustanowienie trwałego zarządu.

 

  • Statut jednostki organizacyjnej.
 

Miejsce złożenia dokumentów:

Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej,

ul. 3 Maja 68. kancelaria - pokój nr 6,
(czynne od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 – 16.00,
tel. (029) 645 71 01.

lub wysłać przesyłką pocztową na adres:

Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej
ul. 3 Maja 68;
07-300 Ostrów Mazowiecka.

 

Opłaty:

Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.

 

Termin i sposób załatwienia:

Zgodnie z przepisami art. 35 i 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.  - Kodeks postępowania administracyjnego   ( Dz.U. z 2020 r., poz. 256 ).

Termin załatwienia sprawy nie później niż w ciągu jednego miesiąca,

a szczególnie skomplikowanej  nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

 

Sprawa kończy się wydaniem decyzji administracyjnej.

 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. z 2020 r.  poz.  65).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 sierpnia 2004 r. w sprawie określenia  rodzajów nieruchomości uznawanych za niezbędne na cele obronności i bezpieczeństwa państwa ( Dz.U. z 2014 r. poz. 1087).
 

Tryb odwoławczy:

W terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Starosty Ostrowskiego składa się osobiście w

Kancelarii Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej, pokój nr 6
(czynne we wszystkie dni robocze w godz. od 8.00 do 16.00)

lub wysłać przesyłką pocztową na adres:

Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej
ul. 3 Maja 68, 07-300 Ostrów Mazowiecka.

 

Inne informacje:

Jednostka organizacyjna z tytułu trwałego zarządu ponosi opłatę roczną wynikającą z ustawy o gospodarce nieruchomościami.