Zezwolenie na lokalizację lub przebudowę zjazdu
Kod RWA:
PZD 3
Wymagane dokumenty:
- Wniosek do zarządcy drogi o wydanie zezwolenia na lokalizację lub przebudowę zjazdu z drogi powiatowej.
- Załączniki: mapa w skali 1: 1000 lub 1:500.
- Do składanego wniosku zarządca drogi może zażądać dostarczeniu dodatkowych dokumentów, a w szczególności:
- plan (projekt) zagospodarowania nieruchomości w skali 1:500 lub 1:1000,
- kopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości,
- W przypadku ustanowienia pełnomocnika do wniosku należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej (w wysokości 17,00 zł), zgodnie z cz. IV zał. do ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Powiatowego Zarząd Dróg w Ostrowi Mazowieckiej,
pokój nr 1, ul. Brokowska 37,
od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00,
tel. /29/ 645 71 62
bądź pocztą na adres:
Opłatę skarbową od pełnomocnictwa w wysokości 17,00 zł należy wnieść:
- na rachunek Urzędu Miasta w Ostrowi Mazowieckiej,
nr konta: 44 8923 0008 0016 7309 2000 0001
Opłaty:
Opłata skarbowa w wysokości 82,00 zł za wydanie zezwolenia na lokalizację lub przebudowę zjazdu.
Jeżeli budowa lub przebudowa zjazdu jest związana z budownictwem mieszkaniowym, zezwolenie nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111).
Opłatę skarbową od pełnomocnictwa w wysokości 17,00 zł należy wnieść:
- na rachunek Urzędu Miasta w Ostrowi Mazowieckiej,
nr konta 44 8923 0008 0016 7309 2000 0001
Termin i sposób załatwienia:
Bez zbędnej zwłoki.
W ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku w przypadku spraw wymagających postępowania wyjaśniającego.
Spawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 320).
- Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
- Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1518).
- Uchwała nr 490/177/2022 Zarządu Powiatu w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 01.03.2022 r. w sprawie upoważnienia Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Ostrowi Mazowieckiej do załatwiania spraw z zakresu administracji publicznej w tym wydawania decyzji administracyjnych w imieniu Zarządu Powiatu w Ostrowi Mazowieckiej
Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Ostrołęce, za pośrednictwem Zarządu Powiatu Ostrowskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania.
Kancelarii Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej,
pokój nr 6 (czynne we wszystkie dni robocze w godz. od 8.00 do 16.00)
lub wysłać przesyłką pocztową na adres:
Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej
ul. 3 Maja 68, 07-300 Ostrów Mazowiecka.
Inne informacje:
- Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może skrócić termin załatwienia sprawy.
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekcji Administracyjnej.
- Wydawana jest decyzja.