Obowiązek dokonywania wpłat na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych

Data publikacji - 7 czerwca 2021 godz. 13:26

Na prośbę Oddziału Terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (OT KOWR) w Warszawie informujemy o obowiązku dokonywania wpłat na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych. 

Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spozywczych (Dz.U. z 2021 r. poz. 43) utworzono 10 następujących funduszy: 

  • Fundusz Promocji Mleka,
  • Fundusz Promocji Miesa Wieprzowego,
  • Fundusz Promocji Mięsa Wołowego,
  • Fundusz Promocji Mięsa Końskiego,
  • Fundusz Promocji Mięsa Owczego,
  • Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbozowych, 
  • Fundusz Promocji Owoców i warzyw,
  • Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego,
  • Fundusz Promocji Ryb, 
  • Fundusz Promocji Roślin Oleistych(utworzony z dniem 1 sierpnia 2019 r.)

Podmioty, o których mowa w art. 3 powyższej ustawy, są zobowiązane do naliczania, pobierania i przekazywania wpłat na ww. fundusze. Podmioty te składają Dyrektorowi Generalnemu KOWR deklaracje, w których wykazują wysokość zobowiązania na rzecz danego funduszu promocji, z wyszczególnieniem odrębnie kwoty naliczonej i kwoty pobranej, za okresy kwartalne, w terminie do 25 dnia  miesiąca nastepującego po każdym kolejnym kwartale oraz bez wezwania Dyrektora Generalnego KOWR obliczają kwotę należną z tytułu naliczenia wpłaty na rzecz danego funduszu promocji za okresy kwartalne i przekazują tę kwotę w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po danym kwartale. Deklaracje wpłaty na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych są składane na formularzu opracowanym i udostępnionym przez KOWR (FPZ_f1). Można je złożyć: 

  • bezpośrednio lub listownie w OT KOWR właściwym ze względu na adres siedziby podmiotu zobligowanego do wpłat,
  • za pośrednictwem aplikacji ePUAP,
  • za pośrednictwem portalu eRolnik (https://erolnik.gov.pl/#/).

Warunkiem złożenia deklaracji za pośrednictwem platformy ePUAP lub wypełnienia deklaracji przy wykorzystaniu platformy eRolnik jest posiadanie aktywnego profilu zaufanego. 

Udostępnij:

Facebook.com X.com

Zobacz również