Dostęp alternatywny
Zasady zapewnienia dostepu alternatywnego dla osób ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Ostrowi Mazowieckiej
Wsparcie dla osób ze szczególnymi potrzebami przez pracowników Starostwa
Każdej osobie, ze szczególnymi potrzebami, która podczas wizyty w Starostwie wyrazi potrzebę zapewnienia wsparcia innej osoby, zapewnia się takie wsparcie w osobie pracownika mertytorycznego załatwiającego sprawę danej osoby.
Każdy pracownik Starostwa, ma obowiązek udzielenia wszelkiej pomocy osobom ze szczegolnymi potrzebami przebywającymi na terenie Starostwa.
Pracownik, widząc osobę ze szczególnymi potrzebami, która przybyła do Starostwa lub zwróciła się do niego o pomoc, przeprowadza wstępną rozmowę w celu ustalenia zakresu sprawy, którą ta osoba chce załatwić i kieruje dana osobe do pracownika właściwej komórki organizacyjnej.
Wsparcie osób z problemami ruchowymi oraz niewidzących i niewidomych
W Starostwie wyznacza się punkty obsługi interesantów z problemami ruchowymi przeznaczone w szczególności dla osób, poruszających sie na wózku inwalidzkim, okulach ortopedycznych lub które z innej przyczyny mają trudności w poruszaniu się, a potrzebują załatwić sprawę w obiektach Starostwa, zwane dalej "Punktami obsługi".
Dla osób z problemami ruchowymi, które chcą załatwić sprawę w budynku Starostwa:
- przy ul. 3 Maja 51 i przy ul. B. Prusa 3/11 wyznacza się "Punkt obsługi" w siedzibie Starostwa przy ul. 3 Maja 68 - na parterze w pokoju nr 1,
- przy ul. Brokowskiej 37, tj. w Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg Publicznych, wyznacza się "Punkt obsługi" w tym samym budynku na parterze:
- w pokoju nr 1 - w sprawach z zakresu praw jazdy,
- w pokoju nr 5 - w sprawach z zakresu rejestracji pojazdów.
Zgłoszenia potrzeby załatwienia sprawy w "Punkcie obsługi" można dokonać w nastepujący sposób:
- zlożyć wniosek droga mailową na adres starostwo@powiatostrowmaz.pl
- zgłosić telefonicznie na nr telefonu 29 645 71 00
Po zgłoszeniu potrzeby obsługi interesanta w "Punkcie obsługi", zostanie wyznaczony pracownik merytoryczny do danej sprawy, który skontaktuje się z wnioskodawcą.
Po zakończeniu obsługi pracownik Starostwa słuzy pomocą osobie w opuszczeniu budynku urzędu.
Wsparcie osób niesłyszących i niedosłyszących
Osoby niesłyszące i niedosłyszące, przy załatwianiu spraw w Starostwie moga skorzystać z usługi tłumacza migowego.
Aby skorzystać z pomocy tłumacza należy wcześniej zgłosić do Starostwa zamiar skorzystania z tłumacza. Chęć skorzystania z usługi tłumacza należy zgłosić co najmniej na trzy dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie oraz wskazać metodę komunikowania się.
Zgłoszenia można dokonać w następujący sposób:
- złożyć wniosek (pobierz) drogą mailowa na adres starostwo@powiatostrowmaz.pl;
- telefonicznie przy wsparciu innej osoby na nr telefonu 29 645 71 00.